Thursday, March 31, 2011

Hidup bagai RODA...

Ari nie ak nk wt sesi muhasabah diri. Yela, kdg2 kita kena jugak la nilai diri kita sendiri untuk megetahui kekurangan diri kita dan memperbaiki kekurangan itu kpd yg lbh baik. Spt sumer org tau, hidup kita nie ibarat roda. Kdg2 kita akn berada di atas dan kdg2 kita berada dibawah. Kdg2 kita gembira dan kdg2 kita berduka..So, kte hendaklah sentiasa bersedia untuk menempuhi segala yg akn berlaku dlm hidup kita nie..

Kt sini ak nk share sedikit sebanyak kata-kata yg dpt menginsafkan kita & dpt mendorong kita untuk menempuhi kehidupan kita ni..

"Bagaikan pemain bola, jalani hidup ini mengikuti irama bola yang pergi. kemana dia pergi, ikutlah dia tp jgn lupa dgn sasaranmu. SASARANmu adalah untuk membuat gol sebanyak mgkin'

"belajarlah dari kanak-kanak, mereka begitu cepat memaafkan org lain padahal mereka baru lepas berkelahi, namun tak lama kemudian mereka akan bermain bersama kembali"

"jangan takut dengan daki-daki dan noda kekotoran yg menempel di wajahmu dan dirimu. itu adalah risiko dari usahamu. justeru engkau akan banyak belajar dari noda-noda kotoran yg engkau terima. TAK ADA SESUATU YG SEMPURNA DI DUNIA INI....."

p/s: xsalah sekiranya kita mengambil masa sedikit utk muhasabah diri kite yg serba kekurangan ini...

0 comments: